Als een appartement te huur staat waarbij je je niet kunt inschrijven bij de gemeente, gaat het dan om illegale huur ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Antwoorden (3)

Dan gaat het vaak om particuliere verhuur!

Toegevoegd na 44 minuten:
Ik begreep de vraag verkeerd! Ik dacht inschrijven in de zin van: om in aanmerking te komen voor het appartement, zoals je je kunt laten inschrijven bij de woningbouw. How stupid!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij particuliere huur kun je je ook inschrijven bij de gemeente, alleen je hebt dan geen recht op huursubsidie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dat is het probleem juist, de verhuurder wil niet hebben dat de huurder zich bij de gemeente op dat adres inschrijft.
Als je bedoelt, dat je je van de verhuurder dan bij de gemeente niet mag inschrijven op dat adres, dan is het op zijn minst twijfelachtig. Het zou dan inderdaad kunnen gaan om illegale onderverhuur. Overigens is de verhuurder niet degene die beslist of jij je wel of niet inschrijft bij de gemeente op dat adres. Ik zou een appartement waar dergelijke voorwaarden worden gesteld, in elk geval niet gaan huren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad,beslist niet huren want dit lijkt erg op onderhuur en als de verhuurder hierachter komt,kun je je spullen pakken en vertrekken.
Nee dat hoeft niet. Iemand die tijdelijk woonruimte verhuurd (waar hij zelf hoofdverblijf heeft) kan aangeven dat je je op dat adres niet bij de gemeente kan inschrijven.
Ook zijn mensen soms op zoek naar woonruimte om (bv door de week wegens werk) te verblijven terwijl ze elders hun hoofdverblijf hebben.
Het kan wel om een illegale situatie gaan, bijvoorbeeld als er meer mensen in de woning komen wonen dan waarvoor de woonruimte is bedoeld.