Hasj en wiet werkt ontspannend en maakt vrolijk, zorgeloos, dat is het effect maar naar een paar uur is dat gevoel ook weer weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van hasj en wiet kun je high of juist iets meer stoned worden.
Als je stoned bent, ervaar je dit lichamelijk. Je wordt ontspannen, je armen en benen voelen zwaar aan (alsof ze van steen zijn, vandaar het woord stoned).
High zijn ervaar je psychisch. De stemming waarin je verkeert wordt versterkt. Het onder invloed zijn van het geestverruimende effect van hasj en wiet noem je high.
Maar waar heeft dat nou mee te maken dat je de ene keer meer stoned en de andere keer meer high wordt? Dat heeft verschillende oorzaken. Aan de ene kant heeft het te maken met persoonlijke gevoeligheid of je juist meer high of stoned wordt. Aan de andere kant heeft het ook te maken met de samenstelling van de wietsoort die je gebruikt, die is bij elke teelt weer wat anders. Daarnaast wordt je ook meer stoned als je wiet samen met tabak rookt, zoals de meeste mensen doen.
Als je hasj of wiet rookt, dan werkt het al na enkele minuten en het effect wordt minder na twee of drie uur. Bij het eten van spacecake duurt het langer voor het effect voelbaar is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je er goed op reageert word je stoned

http://nl.wikipedia.org/wiki/Stoned

in een minder prettig geval triggert het een psychose en kan 2 weken centerparks worden ingewisseld voor 6 weken geheel verzorgt naar portugaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergis je niet, een kwetsbaar persoon kan echt snel flippen, letterlijk en figuurlijk.
Hasj geeft tegenover wiet veelal gaan stoned gevoel. Het is moeilijk te beschrijven en voor iedereen anders. Je wordt wel ontspannen maar niet zo "zwaar" als bij wiet, meer high.
Normale activiteiten zijn nog steeds goed uit te voeren maar alles voelt intenser. Veel dingen ga je vanuit een andere hoek bekijken en voel/ervaar je anders dan normaal. Creativiteit wordt gestimuleerd en je perceptie veranderd. Ook tijd wordt anders ervaren. Je zal echt niet meteen psychotisch worden met verantwoord gebruik.
Nogmaals, voor iedereen is de ervaring anders.

Toegevoegd na 5 uur:
Gaan = geen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn twee hoofdsoorten hennepplanten: de Cannabis Sativa en de Cannabis Indica. De meeste planten zijn kruisingen. Van de werkzame stoffen in hasj en wiet zijn THC en CBD het belangrijkst. De Cannabis Sativa bevat vooral THC (= tetrahydrocannabinol ). De Indica bevat naast THC ook wat meer CBD (=cannabidiol).

De effecten verschillen: een hoog THC gehalte geeft een high opgewekt, fantasieprikkelend gevoel terwijl cannabis waarin naast THC ook voldoende CBD zit meer een stoned, soms sloom makend effect heeft. De CBD maakt je armen en benen zwaar. Sterke en zwaar aanvoelende wiet bevat veel THC en voldoende CBD. Cannabidiol werkt kalmerend en angstremmend en vermindert de kans op psychosen na blowen. Hoe minder CBD in verhouding tot de THC, des te meer kans op angst en onrust. Mensen die angstig en paranoia worden van wiet, kunnen verwachten dat zij van buitenlandse hasj met meer CBD rustiger blijven. Nederhasj bevat weinig CBD. Wiet met veel THC zonder CBD zou je "paranoiawiet" kunnen noemen.
13 jaar geleden
Door langdurig regelmatig gebruik word je erg ongeconcentreerd en sloom. Ik heb dit bij meerdere mensen zien gebeuren. Een goede vriend van mij heeft motorrijles genomen maar was altijd (ook in nuchtere staat, dus) zo ongeconcentreerd dat hij een gevaar in het verkeer was. Hij kon met geen mogelijkheid slagen en heeft het uiteindelijk moeten opgeven.